torstai 25. heinäkuuta 2013



Kotarini Wingsin historia on monivaiheinen ja monimuotoinen. Jos alkuvaiheet tiivistää, niin kerrottakoon, että se tuli pyörän mukana. Tyhjeni vaimennusmateriaalistaan pikkuhiljaa ja kärähti yhdellä Kemoran reissulla oheisen kuvan mukaiseksi. Valmistaja tietää, ettei pönttö kestä tyhjänä ajamista vaan titaani vaihtaa väriä, nokkakartio hiiltyy, tarra lähtee logosta ja pannan kumipehmuste katoaa - tästä varoitetaan kyllä hankintavaiheessa ohjeissa.



Vähän mylläystä, uusi nokkakartio, pantakumi ja logo elvyttivät pöntöstä vielä siedettävän. Asiassa taisi tapahtua kuitenkin fail juuri tässä kohtaa. Valmistaja myy erillisosia slipariin kohtuuhintaan, mutta hiilarikartio tulee ilman niittireikiä. Myös sopivuus vanhaan vaimentimeen oli kyseenalainen. Kasaan sen sai, mutta tulikohan sitten porattua vähän titaanireikiä soikeiksi samalla. Tämä johtaa siihen, ettei joka niitti rasitu tasaisesti.




Seuraavalta Kemoran reissulta pönttö palasi tämän näkösenä eli tyhjänähän se taas kävi. Lämpötila, jossa titaani vaihtaa väriä, on verrattain korkea. Kokemusta fiksauksesta kuitenkin jo oli ja pikaisesti pönttö muuttui taas riittävän edustavaksi. Tämän jälkeen kävin vielä kerran Kemorassa, mutta ratapäivä oli märkä ja kierroksia sen verran vähän, että pönttö näytti päällisin puolin ehjältä ja vaimennustehoa tuntui vielä olevan. Ei ku vain korjaamatta Norjaan...





Kun siinä sitten ajelet 4000km niittien syystä ja toisesta katkeillen, niin tapahtuu jännää. Tuollainen yksimukinen hakkaa aika innolla vaimentimen päätyä irti (killeri paikallaan). Vaimennusmateriaalit paloivat pikkuhiljaa pois lukuunottamatta niitinkantoja ja rautalankaa, mitä oli reikäputken ympärillä. Vaimennin oli Oulussa niin upeassa kunnossa, että otin siitä videon ja kuvia vaurioista, joita matkalla puuttuvat kiinnitysniitit saivat aikaan. Alkaa vaimennin olla siinä kunnossa, että tämä yksilö taitaa päästä nyt hyllyyn odottamaan, josko jaksan siitä joku päivä rakentaa lyhyemmän. SC-Projectin titaanivaimennin on postissa tulossa tätä kirjoittaessani.


Hiilikuituinen päätykartio

Päädyn kiinnityskohta murtunut kolmesta kohtaa näin
Kaikki vaimennusmateriaali näkyy tässä

Ääninäyte ennen purkua


Vois tuo olla myynnissäkin. Paljonko tarjoat? :)

0 kommenttia:

Lähetä kommentti