sunnuntai 7. heinäkuuta 2013


Tänään tuli ajankohtaiseksi kokeilla muutama viikko sitten ostamani perälaukun istuvuutta Kotkan perään. Eipä ollut kummoinen operaatio, sillä laukussa olevien kiinnitysmahdollisuuksien ja mukana tulleiden remmien avulla väsky heilahti mopon perään kuin itsestään. Sijaintikin oli erittäin hyvä eikä vaikuttanut normaaliin ajoasentoon millään lailla.
 Ainoa huolenaihe ladatessa tankkilaukkua tähän (ja varmaan moneen muuhunkin) pyörään oli laukun osuminen slipariin ja sitä kautta palaminen. Laukun ja sliparin väliin jäi noin sormen verran tilaa. Tämä yhdistettynä siihen, ettei tuo Leon pönttö koskaan ole tulikuuma ja laukun pohja on lämpösuojattu sai omistajan uskomaan ettei asiasta tarvitse murehtia. Mikäli haluaa pelata varman päälle, voi tuohon sliparin ympärille nakata klemmarin niin laukku ei koskaan koske slipariin.
 Tässä pyörämallissa bensatankki on pyörän perässä, joten perälaukun kanssa tankkaaminen voi olla jatkuvaa remmien kanssa säveltämistä. Jofaman laukussa on kuitenkin pikalukot perässä, mitkä avaamalla laukun saa tankkausmoodiin muutamassa sekunnissa.
 Itse laukku on Jofaman mallistosta se pienempi. Tilavuutta 42 litraa mikä on jaettu suurempaan keskiosaan ja pienempiin sivupussukoihin. Pohja on lämpösuojattu ja laukun päälle saa remmeihin ja taskuihin pakkailtua ne tavarat mitkä ei välttämättä tarvi suojaa sateelta. Laukku ei ole vedenpitävä, mutta laukun mukana tuli vedenpitävä sisäpussi. Muovikasseihin pakkailu aiheuttaa tietty lisää työtä, mutta muuten laukku on mielestäni hintansa arvoinen. Kustannuserä tämän laukun osalta oli 80€.
Renkaat tuli myös vaihdatettua muutama päivä sitten kun löysin puskaradion kautta pajan, joka ei veloita yli 100€ renkaiden vaihdosta. Alla nyt Continental SportAttackit, jotka ainakin muutamien testikilometrien perusteella vaikuttaa hyvinkin sopivilta. Tietty vertailupohjana oli kantikkaaksi ajetut kumit niin en tiedä mitä superrataketut näistä kumeista tuumaisi. Enää 5 päivää töitä ja sen jälkeen jyrähtää.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti