Tuossa jo aloitin pahimpien touringviritysten purun pyörästä ja nyppäsin pelkääjän kahvat kuikkaan yhdessä takajalkatappirunkojen kanssa. Molemmat toimivat reissulla kuten piti - pitkittäin pakatun putkikassin pohjalla oli järkkäristandin pussissa pari kiloa työkaluja ja tuo pussi painui kahvojen väliin lukiten sen sivusuunnassa paikalleen. Remmit takajalkatappirungoista pitivät kassin aloillaan kiihdytyksissä, Ainut eläminen tapahtui eteenpäin ja alamäen tiukassa jarrussa kassi hieman työnsi persauksesta. Ei niin, että haittaisi. Tankkaaminen oli vähän työlästä, koska tankin korkkihan sijaitsee smc:ssä tuon peräkassin alla. Kaksi remmiä piti löysätä ja toinen irrottaa tankkauksen ajaksi. Itse kassihan oli todella suosittu porukassa ja ei siitä hirveästi valittamista kuulunut. Vesi ei päässyt sisään ja meteriaali kesti hyvin tourin rasitukset. Kapan reppu piti muuten vettä, mutta kuten valmistaja sanookin, ulkoinen pikkutasku ei ole vedenpitävä ja sinne vettä pääsikin. Reppu nojasi alaosasta peräkassiin, jolloin se ei painanut missään vaiheessa selkää.
Pyörä pelasi itsessään loistavasti. Yksi ruuvi tippui samasta paikasta kuin Paulilta, jonka vuoksi taaempi pakoputkiston lämpökilpi täytyi irrottaa rämisemästä ja tippumasta tielle. Melutasoon tämä ei vaikuttanut, sillä itse fiksailtu vanha Wingsin slipari teetti työtä matkalla. Olin käyttänyt sen kokoonpanossa alumiinisia popniittejä, jotka yksitellen tärisivät poikki, jolloin pääty oli välillä vain toisesta reunastaan yhdellä niitillä "kiinni". Luonnollisesti pönttö oli tuossa vaiheessa muuten tyhjä, mutta sisälle jääneet niitin kannat rallattivat moottorijarrussa "upeasti". Yhteensä pönttöä piti korjata reissun aikana kolmesti, viimeisen kerran ollessa Toholammilla alle 2h päässä kotoa. Irti oli tippumassa taas koko pääty.
Lillehammerista löytyi sopivasti Biltema, josta toolzit |
Tilanne Geilossa ennen korjausta nro 2 |
0 kommenttia:
Lähetä kommentti