Viikkoa ennen tourille lähtöä oli omalle kohdalle speksattuna vielä reissu Kemoraan, joka oivallisesti sijoittui kunnon sadepäivien aikaan. Siispä viime maanantaina Bags connectionin putkikassi testiin ja "tarakalle". Mennessä satoi vettä ja palatessa satoi vettä. Radalla ehti jopa 20min ajaa kuivalla. Kassiin sain tehtyä reiän ja takakate naarmuuntui kassin liikkuessa kurjaan kuntoon. Onneksi arvasin tämän ja valmistelin touria vähän aiemmin.
Takakate on jo jokseenkin edellisilä omistajilla kärsinyt orkkis vakiokate vänkärin kahvareikineen. Tuota ei tarvi suojata reissussa... Takakahvat auttavat kassin sitomista ja pitävät sitä vähän paikallaan. Uusi takanen odottelee asennusta, sillä nykyisellä ei reissua ehkä ajaisi. Tai jos ajaisi niin loppupäästä se olisi sliksi. Pahin vaihtoehto olisi tietenkin joutua vaihdattamaan Norjassa mp-liikkeessä hyllyhintaisen renkaan alta alla. Renkaiden päällä odottaa vaihtoa 42 piikkinen vakio takarissa, jolla saan kierroksia maantieajossa alemmas kuin paikallaan olevalla enduron 45 piikkisellä. Varatulppakin eksynyt kuvaan. Mukaan lähtee lisäksi läjä työkaluja ja ainakin puoli litraa öljyä. 690 kone syö hitusen öljyä huoltovälin aikana ja oletettavasti 3500km aikana sitä saa lisätä.
Reissulla paljastui myös yksi uusi "ominaisuus" kotarista, sillä värkki piiputti 500m ennen kotia (kaikeksi onneksi), Throttle motor circuit oli saanut kosteutta monsuunipäristelyssä ja ajaa pystyi muutaman sekunnin ennen kuin sliparista alkoi tulla sarjatulta. Pesu ja kuivattelu korjasi vian, mutta osoitti sen, ettei tämän tyyppisiä moottoripyöriä ole ehkä tarkoitettu maantieajoon kunnon rankkasateessa.
Tänään tuli vaihdettua mopoon öljyt ja jäähdytinnesteet. Takarenkaan ja takarissan jälkeen jäljellä on enää oikeastaan kenkäpussispeksaus (Forman crossipopot ei pidä vettä) ja rouhehanskojen testaus. Rouhe wtf? You'll see...
Fileeraja-Mikko!
VastaaPoista